Susza hydrologiczna i meteorologiczna jest przyczyną obniżania poziomu wody w jeziorach na Mazurach. Woda w akwenach nie jest uzupełniana przez opady deszczu. Do obniżania się stanu wód przyczyniają się też bezśnieżne zimy, poinformowały PAP Wody Polskie.
W ramach inicjatywy recyklingowej Vattenfall – łopaty turbin z holenderskiej farmy wiatrowej Irene Vorrink zostaną przerobione na narty, deski snowboardowe i materiały budowlane dla farm słonecznych.
Sunreef Yachts prezentuje zdjęcia luksusowego jachtu Sunreef 80 Grayone. Ten wyjątkowy katamaran odznacza się doskonałą jakością wykończenia i wyszukanym stylem, który podkreślają antracytowo-szare kadłuby i nadbudowa. Spersonalizowane wnętrza jednostki zapewniają niezrównany komfort zarówno podczas prywatnych wypraw, jak i podróży czarterowych.
National Geographic Endurance, nowy polarny statek ekspedycyjny budowany dla amerykańskiej firmy wycieczkowej Lindblad Expeditions, zakończył próby morskie w Storfjorden w Norwegii.
9 medali zdobyli Polacy w mistrzostwach świata w windsurfingu lodowym WISSA 2020. Zawody odbyły się Lestijärvi w Finlandii.
Stocznia CRIST zakończyła rok 2019 z wieloma rozpoczętymi i zakończonymi projektami dla zagranicznych armatorów. Reprezentuje najwyższy poziom usług wpisując się w międzynarodowe trendy, które funkcjonują na rynku żeglugowym. Prezentujemy podsumowanie działalności stoczni za rok 2019 i i stworzone lub współtworzone przez nią pływające cuda technologii morskich
National Geographic Endurance to pierwszy z dwóch statków polarnych X-Bow zamówionych przez amerykańską firmę wycieczkową Lindbland Expeditions od Ulstein Verft. Według informacji od głównego budowniczego i projektanta z firmy Ulstein jednostka 7 grudnia wypłynęła z Ulsteinvik w Norwegii.
18 września w Stoczni Crist położono stępkę pod budowę drugiego polarnego wycieczkowca National Geographic. Ultranowoczesny statek powstaje dla Amerykańskiej firmy Lindblad Expeditions Holdings. Głównym wykonawcą jest norweska stocznia Ulstein jednak to w polskiej stoczni powstaje w dużym stopniu wyposażony kadłub jednostki.
National Geographic Endurance w drodze do Norwegii. W środę wieczorem częściowo wyposażony kadłub jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie opuścił stocznię CRIST w Gdyni. Teraz jego budowę dokończy stocznia Ulstein. Jednostka ma wejść do eksploatacji w pierwszym kwartale 2020 r.
Linblad Expeditions, wiodące na rybku przedsiębiorstwo zajmujące się organizacją rejsów wycieczkowych w rejony arktyczne, poinformowało dziś o podpisaniu umowy z norweską stocznią Ulstein Verft na budowę drugiego arktycznego statku ekspedycyjnego National Geographic. Będzie to jednostka siostrzana do powstającego w stoczni Crist „National Geographic Endurance" a jej dostarczenie przewidziano na trzeci kwartał 2021 roku. Jak poinformował nas Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager CRIST S.A. - budową nowej jednostki również zajmie s
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce